جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی:
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : از سال 1397 تاكنون یك میلیون و 90 هزار تن كالا در این مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۵۴۴۱۲

تیتر۲۰- مهندس امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر با اشاره به تخلیه و‌بارگیری ۳۶۰ هزار تن کالا با ۱۲۴ كشتی حامل كالاهای وارداتی، ترانزیتی، صادراتی در سالجاری، مجموع كشتی های وارده و‌ صادره در این مجتمع بندری از ابتدای فعالیت این تاكنون را 440 كشتی اعلام کرد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره تخلیه 273 هزار تن کالاهای اساسی نظیر گندم، ذرت، جو و روغن خام خوراکی و همچنین واردات مواد اولیه و واسطه ای تولید از طریق بندرکاسپین برای تامین نیاز داخلی كشور از طریق بندر كاسپین ادامه داد: از سال 1397 تاكنون یك میلیون و 90 هزار تن كالا در این مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

مهندس افقی با بیان اینکه با پهلوگیری 34 کشتی تانکر در اسکله دلفین مجتمع بندری کاسپین، در سال جاری 162 هزار تن روغن خام مورد نیاز واحد های تولیدی کشور در بندرکاسپین تخلیه و جهت فرآوری و بسته بندی به این واحد های تولیدی حمل گردید، یادآور شد: از ابتدای بهره برداری از مجموعه مخازن و اسكله دلفین مجتمع بندری كاسپین در سال 1397 تاكنون، بیش از 518 هزار تن روغن خام خوراكی به عنوان یكی از كالاهای اساسی وارت كشور شده است.
دبیر شورای لجستیك منطقه آزاد انزلی افزود :در مجموع 29 هزار تن کالاهای صادراتی از مجتمع بندری كاسپین شامل ماشین آلات (تریلر تانکردار، کفی کانتینر بر) مواد غذایی(پوره سیب و رب گوجه)، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی (قیر، میل گرد، گچ و سنگ مرمر) و سایر محصولات ایرانی به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و به روش حمل و نقل تركیبی به كشور چین از ابتدای سالجاری تاكنون صادر شده است.
مهندس امین افقی با اشاره به حمل و خروج ۳۵۰ هزار تن کالا با بارگیری 18 هزار کامیون و تریلی از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: از ابتدای فعالیت بندرکاسپین تاکنون 11 هزار و 900 تی ای یو کالای کانتینری از مسیر کریدور بین المللی چین، قزاقستان، ایران (بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی) و همچنین کشورهای روسیه و قزاقستان و ترکمنستان در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده که از این میان در سالجاری 2600 تی ای یو کانتینر از شاخه ایرانی مگا پروژه کمربند-راه  کشور چین و مسیر بندر کاسپین بوده است.
دبیر كارگروه تجارت با اوراسیای منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت ترانزیت و صادرات مجدد کالا به عنوان یکی از برنامه های در دستور کار مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از ظرفیت‌ دو‌بندر محدوده خود بندرانزلی و ‌بندر کاسپین به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران به اوراسیا محسوب می‌شود و استفاده از مزیت‌های این موافقت نامه اقتصادی فرصتی مغتنم جهت توسعه اقتصاد دریامحور در دریای کاسپین و تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی کشور است که ضمن تأمین نیاز داخلی میهن اسلامی، توسعه صادرات و مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر را نیز به دنبال دارد.
جانشین مدیرعامل در کارگروه فعالسازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه های این سازمان برای نقش آفرینی در توسعه دیپلماسی لجستیکی در حوزه کاسپین، فعالسازی کریدوهای بین المللی عبوری از کشور و توسعه اقتصاد دریا محور افزود: بخش بندی و تحقیقات بازار، فعالیتهای بازاریابی برای جذب کالاهای جدید، ارایه مشوق های تجاری، اعمال مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد، تنوع بخشی به کالاهای ورودی و صادراتی به مجتمع بندری کاسپین، تکمیل زیرساختهای بندری، استقرار شهرک صنعتی در پسکرانه و‌ همچنین آبخور بالا و پسکرانه وسیع مجتمع بندری، کاهش هزینه های حمل ونقل کالا، فعال نمودن مسیرهای ترانزیتی بین المللی(کریدورهای شمال-جنوب وچین-قزاقستان-ایران)، تسریع وتسهیل خدمات بندری وترانزیتی به فعالان اقتصادی، اجرای تعرفه های ترجیحی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به همراه تکمیل و‌توسعه زیرساختهای لجستیکی مورد نیازخدمات رسانی درحوزه های مختلف بندری، افزایش تجهیزات استراتژیک بندری در کنار نزدیکی به تهران و مراکزتولیدی و جمعیتی کشوراین مجتمع بندری از مهمترین مزیت ها و همچنین  اقدامات و رویکردهای سازمان منطقه آزادانزلی در حوزه توسعه لجستیک و زنجیره تامین در این مجتمع بندری نسل سوم به شمارمی رود./روابط عمومی منطقه آزاد انزلی

ارسال نظرات
موضوعات روز